Hur man blir lycklig på en minut

Man tittar på dessa:






Kommentarer
Postat av: Elena

Haha, du är så rolig :) Olämpligheter är ju allra roligast :D Min pappa har ju jobbat som tolk åt polisen och kan flytande bulgariska, italienska, franska, tyska, ryska (de tre sistnämnda tog han examen i när han var SJU ÅR, innan han började ettan) och har sen dess uppdaterat sig under åren.. Han kan även flytande serbokroatiska, svenska så klart, engelska osv han är som en helt sjuk språkmaskin, så när vi pratar om ngt språk frågar jag alltid t.ex "kan du turkiska? kan du.. osv" Då svarar han alltid "Jadå, tillräckligt för att få stryk i alla fall!" Hahaha.. So here we go.. Lite användbara italienska svordomar/könsord :D



- Vaffanculo = Dra åt helvete (culo är egentligen röv)

- Mortacci tua = Gå och dö

- Cazzo = Kuk (fast används ofta som typ "helvete också!)

- Puttana = Hora

- Merda = Skit/helvete

- Coglione = Testikel (uttalas "Kåliåne)

- Stronzo = Skit (om en person t.ex)

- Porco/porca = Svin (o eller a på slutet beroende på om personen är en kille eller tjej)

- Porco dio = Väldigt populär svordom som precis som många andra svordomar är relaterade till Gud (dio).. Ordagrant "Svingud", men det är en allmän svordom, typ som vi använder "fan".

- Dio cane = "Den hunden till Gud", också allmänt som ovan

- Che cazzo! (uttal; Ke kazzå) = Men vad fan! egentligen "Vilken kuk!" Hahaha..

- Cazzo durro dell cavallo! = En hård hästkuk i din mun!



Hahaha, det finns såå mkt, men tror vi avslutar vid en hård hästkuk :P Hoppas du lärt dig ngt användbart ;)

2011-01-27 @ 08:11:05
URL: http://elenasdagar.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Tack vad snäll du är. =)

Ja, dessa intron blir man verkligen glad ut av. =)

2011-01-28 @ 06:00:15
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: AnnG

Elena: HAHAHA! Underbart Elena, tack så väldigt! Nu blir det till att plugga glosor, det ser jag fram emot ;) hihi



tvminnen: Jag blev helt varm i kroppen när jag såg dem :)

2011-01-28 @ 23:02:41
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Malla

oh så mysigt det är att se :D minns du denna med?

http://www.youtube.com/watch?v=CbIhSiKaHgk&feature=related

2011-01-31 @ 13:32:20
Postat av: AnnG

Malla: ÅÅh, jaaa! :D Jag satt och lyssnade på en längre version av den där också, där de sjunger också och jag började typ gråta! Haha :) puss malla! <3

2011-02-01 @ 20:02:17
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0