Underhållningshelg

Den här helgen har varit en ren och skär underhållningshelg skulle jag vilja säga.

På fredagen så var vi och kollade in Kolhusteaterns uppsättning av "Djungelboken". Jag var dit med paps och farmor, så jag satt där helnöjd mellan dem. Så där som när man var liten, och satt mellan två stycken man kände för att slippa sitta bredvid någon läskig främling. Nåja, tillbaka till teatern. Den var bra, och älskade Jessica var hur duktig som helst! Vilket inte är särskilt förvånande, men ändå. Förutom henne så träffade jag också Karro, Ingela och Patrik, vilket var kul! När jag kom hem kände jag för att kolla på en film, och det blev "Run fatboy, run". Det är en engelsk film som har en såndär typiskt torr humor och som man inte riktigt kommer in i förrän halvvägs in i filmen. I början var den tråkig, men i slutet var den hur spännande som helst. I början tänkte jag att "Åh nej, jag som ville ha en feelgood-film", och i slutet tänkte jag att "Ååh, vilken söt film!" och förvånades över att det faktiskt var en feelgood-film trots allt, även om det var en smyg-feelgood-film.

Lördagen hade jag och Annski planerat att göra till en sola och bada-dag, men eftersom det var spöregn så blev det inte så. Istället åkte vi och kollade på "Mamma mia" med hennes mamma. Den var lika bra den här gången med. Sedan åkte vi hem till mig och pratade, åt mackor och drack oboy. Precis som in the good old days.

I söndags var jag hos mamma och läste järnet. Håller på att läsa en bok skriven av en prostituerad kallad Miss S om hur det är att ha det jobb hon har och den är faktiskt jävligt intressant. Sen snackade mamma och jag ganska mycket om alla våra resor vi ska ha, och det ser ut att bli en hel del. Trevligt trevligt! Och vet ni hur dags helgen slutade? Jo, klockan åtta. Jag gick och lade mig klockan åtta. Är inte det sjukt? Det slutade med att jag sov 13 timmar. Antar att det var alla timmar GB slukat, men vad vet jag. Och vet ni, jag fick för mig att det var söndag idag, och att det därför skulle passa bra om jag nu såg en annan film för att avsluta underhållningshelgen. Men icke, för idag är det måndag! Lätt att glömma när man är ledig från allt. Eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0