En update

Så hur är läget? Jag kan väl börja med en note to self - ha alarm dagen innan OCH minst en timme före en körlektion. Alltid. Det var väl dagens lärdom kan jag tänka. Och så ska man väl helst inte vara uppe särskilt länge kvällen innan heller, om körlektionen börjar tidigare än en lektion i skolan någonsin gjort. Jag märkte det, för det var jag. Uppe lite för länge alltså. Jag satt i en bil i två och en halv timme med min kära Baangi och hade deeptalk. Fast jag känner ändå att det var värt det. Det var ett perfekt avslut på en annars ganska najs kväll, där hon, jag och Derneman bland annat kollade på en massa klipp på min mobile.

Så annars då? Här känns det i alla fall bra. Extra bra mår jag alltid när jag läst ännu ett kapitel av min nyinköpta "The Secret", som Annski tipsade mig om. Då mår jag toppen i knoppen, till och med när jag var förkyld och dann, för det har jag faktiskt varit den här veckan.

Och vet ni vad jag gjorde för första gången på länge igår? Jag ljög. En telefonförsäljare ringde och frågade om jag var Angelica. Jag svarade "Nej, det här är Rebecka", varpå telefonförsäljaren frågar om han kan få tala med Angelica. Då säger jag att hon är på jobbet. Vilket gör att jag faktiskt ljög igenom ett helt telefonsamtal. Grattis till mig. För jag känner ju ingen Angelica som jobbar, och Rebecka har jag då aldrig hetat.

Det enda som grämer mig lite är att jag inte kan komma ihåg om jag svarade "Angelica" när jag plockade upp luren. För det är ju faktiskt så jag svarar. Det förklarar i så fall varför han lät så förvirrad när jag sa att jag hette Rebecka.

Kommentarer
Postat av: lina

men om du svarade så, var telefonförsäljaren lite dum som frågade om du var angelica. varför skulle du annars svara så liksom?

2008-08-30 @ 09:53:04
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: sofia

Haha! men jag säger som lina.. annars vore det riktig kul.

2008-08-30 @ 11:18:20
Postat av: AnnG

lina: Det där har jag också tänkt på! Det är bara det att det känns osannolikt att jag skulle svara "Hallå", för det gör jag aldrig i hemtelefonen. Och om det nu är så att jag kanske svarade "Angelica!" så kan det ju bara vara så att han läser från en manus där man frågar om den man pratar med är den man söker. Du är absolut logisk, men jag är fortfarande förvirrad!



sofia: Haha :P Han liksom tappade bort sig när jag sa att jag hette Rebecka, det blev en stämning jag aldrig upplevt förut genom den där telefonen.

2008-08-30 @ 11:51:13
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Milli

Haha, helt rätt AnnG! Häromdagen frågade en telefonförsäljare mig hur gammal jag var. Jag svarade 17! (för då får jag inte ingå några avtal) Är vi fega som inte vågar säga ifrån utan måste dra till med lögner? :)

2008-08-31 @ 11:44:46
Postat av: Madde

Haha, jag hatar när det ringer försäljare! Och jag undrar precis som Milli, varför man alltid ljuger ihop nån historia istället för att säga "Tack, men nej tack." ;P

2008-08-31 @ 18:17:19
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: anna

haha du skulle bara ha sagt att du är rebecka och att du inte känner nån angelica, att hon har ringt fel :p

2008-08-31 @ 21:40:42
URL: http://annaaskri.blogg.se/
Postat av: AnnG

Milli: Haha, ja, lite fega är vi nog, men mest av allt skulle jag nog kalla oss sluga!



Madde: Haha Jaa, ellerhur! Kan det kanske vara för att vi alla gillar att ljuga, innerst inne?



anna: jaa, för jag sitter ju hela dagarna och planerar vad jag ska säga till nästa telefonförsäljare som ringer ;P

2008-08-31 @ 23:24:01
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha... bra iaf tycker jag... Jag går alltid på att säga ja tack till allt!

Har hört en bra taktik att man ska säga att man inte har tid, men kan ta deras hemtelefonnummer och ringa senare! Då tvekar de... så frågar du om de tycker det är obehagligt, vilket de antagligen tycker... och så förstår dom att du tycker så! Haha

2008-09-01 @ 21:46:55
Postat av: AnnG

Frida: Herregud, det är ju en jättebra idé! :D

2008-09-03 @ 19:29:31
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0