The glory of Big brother

Skrev om dokusåpor tidigare. Min favoritdokusåpa var Big Brother (efter Robinson då, när det fortfarande gick på svt), och min favoritsäsong var den som gick år 2002, med Marie Picasso, Kitty Jutbring och favoriten Jacob. De hade en minigris som hette Barbro, och Peter och Alex sa "I'm a gubbe!" eller "I'm a gumma!" till någon när de tyckte att de gjort något nämnvärt.

Den mest minnesvärda stunden därifrån måste vara när Peter kissade på mattan (och vid ett senare tillfälle i sin resväska) på fyllan. Att Jacob försökte stoppa honom förändrade ingenting. Själv minns jag att jag särskilt gillade biten när Jacob tar tag i en kudde, som om han behöver ett vapen för att skydda sig, och slår den i huvudet på Peter för att han ska sluta. Dagen efter alltihop berättar Alex för honom vad han gjort, och Peter, stackarn, minns ingenting. "Skojar du med mig? Då måste jag ju döda alla vittnen!"




Jag slår vad om att det finns massor med andra minnesvärda saker att nämna (för alla har väl sett på en dokusåpa åtminstone en gång) och att ni kommer ihåg något mer från någon dokusåpa. Kanske från Expedition Robinson, kanske från Baren, kanske från Villa Medusa, Big brother, Farmen eller varför inte nyare program som Paradise Hotel eller Top Model. Kanske var det ett bråk, en särskild final, en person som inte var som andra eller någon speciell händelse (som ovan). Kan vi inte ta en liten tripp down memory lane? Vad minns du?

Kommentarer
Postat av: Madde

Nu tar jag det första jag kommer att tänka på: Jokkmokk-Jocke i Baren. ;)'



Och en annan grej - att jag ville att Lina och Danne i Big Brother skulle bli ihop, och sen när de var tillsammans på ett mer primitivt sätt så kom någon in och frågade om de ville ha köttfärssås eller nåt sånt. HAHA!

2008-08-15 @ 20:31:35
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Åh, jag såg tyvärr aldrig Baren! Vem var han?



haha Jaa, det minns jag med! :D Och en gång när de låg och höll på så kom det en och slängde sig emellan dem på täcket! haha :P

2008-08-15 @ 21:49:58
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Patrik Stenberg

Tja, bra skriven blogg, helt klart intressant!

Kör hårt!

2008-08-16 @ 19:52:10
URL: http://patrikstenberg.blogg.se/
Postat av: AnnG

Tack så mycket Patrik! Det var gulligt sagt!

2008-08-19 @ 14:35:09
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0