"Not Pregnant - Just Fat"

Häromdagen när jag var och shoppade så hörde jag några tjejer prata. Vilket inte var särskilt konstigt, eftersom just vårt kön verkar gilla att prata lite mer än det andra. Det som fick mig att haja till vad var de sa. En av dem sa "Ja asså, jag tog en tugga av ett Bravo-kex och sen ba: pwooff" och så gjorde hon armrörelser som skulle visa hur tjock hon blev av den enda tuggan. De här tjejerna var kanske 14-15 år och såg helt normala ut, mer åt det smalare hållet än tvärtom. Så stod de där, och pratade om saker ingen människa ska behöva tänka på. För jag tror verkligen inte på det där. Att hon tog en tugga och sedan växte till en elefant.

Men så finns det tillfällen jag förstår varför vissa tjejer tänker så här. Det är självklart media som bidrar när de skriver att "Kolla in magen, hon måste vara gravid!" när en skådespelerska gått upp några kilo. Och fått en kropp som många tjejer (utan personliga tränare) har. Och även om det bara är vad pressen skrivit, så kan det ju sätta griller i huvudet på vem som helst. Då kan det till och med gå så långt att man får panikångest av att man tagit en tugga av ett Bravo-kex.

Så kollade jag in lite hos Perez Hilton. Hemsk människa enligt mig, som absolut inte ska ha något att säga till om vad gäller utseende enligt mig. Om ni förstår vad jag menar. Men läs vad han skrivit om Eva Longoria med rubriken "Not Pregnant, Just Fat - For Real!", så förstår man varför världen är som den är. Tycker ni att Eva ser särskilt tjock ut på bilden? Och kolla särskilt på den sista meningen. Jag mår illa när jag läser sånt.

Kommentarer
Postat av: Rosemari

Är det meningen att media ska ha sådan makt att förtrycka oss? Bra att du satte ner foten och satte en gräns vad du ska svälja,för det är vi som väljer att inte eller att låta tidningar diktera våra villkor här i världen.

2008-07-21 @ 18:26:19
URL: http://enmammasperspektiv.blogg.se/
Postat av: AnnG

Rosemari: Håller med fullständigt :)

2008-07-21 @ 21:41:04
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Madde

Perez Hilton är sjuk i huvudet. För vilken normal människa skulle kalla Eva Longoria tjock? Han håller ju alltid på sådär, skriver elaka grejer om personer samt lägger till dumma saker på bilderna. Han borde skaffa sig ett liv!

2008-07-22 @ 13:51:27
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Visst är han det! Du har så rätt, my dear friend (L)

2008-07-22 @ 17:56:06
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0