One week in (Surfers) paradise

Till en borjan visste jag inte om jag skulle aka till Guldkusten over nyar, eller om jag skulle stanna i Gatton. Men min magkansla (samt Jennie & Ulrika), sa till mig att aka. Och jag ar sa glad att jag gjorde det. Det kan vara det basta jag gjort pa resan so far!

Att jag gjorde det ratta blev jag varse om sa fort jag kommit dit. Hostelet jag bodde pa var urmysigt och hade jattebra personal (YHA Main beach rekommenderas starkt!), och nar jag pa kvallen akte in till Surfers Paradise for att mota upp mina kompanjoner var jag kar. Vilken stad! Underbar atmosfar, massor med mysiga gator, strander och skyskrapor. Duktiga trubadurer overallt! Vi gick till en mysig italiensk restaurang det forsta vi gjorde, och pratade om vad som hant sedan vi sags sist. Jag reste namligen direkt fran Gatton till Guldkusten (for bara 5 dollar!) pa mandagen, medan Jennie och Ulrika lamnade Gatton pa fredagen for att spendera helgen i Brisbane.


Nasta dag tog vi en heldag pa Wet'n'Wild - Australiens storsta vattenpark! Det var massvis med roliga rutschkanor och vattenattraktioner, och vi sag till att aka varenda en av de 17 attraktionerna! Att det osregnade storsta delen av dagen gjorde inget, da vi anda skulle bli ratt sa blota av att gora allt kul som fanns dar. Var favorit blev en som kallas for Surfrider, som nog ar den enda man inte blir direkt blot av att aka, och den enda som inte ar i nagon form av en rutchkana. Av rutchkanorna gillade vi Tornado mest, vilken vi kallade for Avloppet, da det sag ut precis som ett sadant. Efter 10 timmars akande nerfor rutschkanor avslutade vi kvallen i deras Dive'n'Movie, dar vi fick kolla pa "The Proposal" pa en stor bioduk. Vi lag dar i vattnet, med mansken, sa det var en urmysig atmosfar, och filmen var riktigt bra! Jag som aldrig vill ga upp ur vatten nar jag val kommit i det trivdes som fisken i vattnet. En perfekt dag!



Lika mysigt som det ser ut!



Favoriterna!

Biljetten jag kopte for att kunna ga pa de nojesparker jag ville inkluderade Wet'n'Wild samt Warner Bros Movie World. Nagot vi fick reda pa senare var att biljetterna galler fram till juni nasta ar, vilket betyder att vi kan ga till de bada stallena varje dag i ett halvar om vi sa vill! Darfor gjorde vi den andra temaparken tva av de sex dagarna vi spenderade pa Guldkusten.


WB Movie World blev jag kar i sa fort jag kom in!
Det var urmysiga gator, med en Harry Potter-affar, mysiga restauranger och en massa karaktarer som gar runt! Nar jag sag Batman-bilen (och Batman sjalv forstas!) kunde jag inte lata bli att tanka pa pappa, som alskade Batman som liten. Men bast var karusellerna! Aven har sag vi till att gora alla attraktioner som fanns, och de var lika manga som pa Wet'n'Wild. Dock behovdes tva dagar for att hinna med allt pa WB! Superman Escape var den absolut roligaste bergochdalbanan jag akt, jag alskade den! Forutom det sa gick jag pa en 4D-film for forsta gangen i mitt liv. Det var Shrek 4D, och forutom att vi hade 3D-glasogon sa rorde sig stolarna, och nar Donkey nyste sa blev vi nersprayade med vatten. Jag traffade Shrek, och han var laskig. Forutom det sa gick vi pa en Narnia Studio-tour, och fick ga runt pa Skeppet Gryningen som ska vara med i den tredje Narnia-filmen. Det var coolt!


 

Favoriten!

 

Nyarsafton spenderades framst med tre olika nationaliteter. Vi borjade aftonen med barbeque pa Jennie och Ulrikas hostel. Dar blev vi kompisar med ett par Nya zeelandska tjejer som larde oss saga hej pa deras sprak och att man faktiskt kan besoka Fylke i norra on (Vilket fick mig att tanka pa Mardie, att dit skulle jag vilja ta henne!). Efter lite Twister med dem och nagra engelsman drog vi till en klubb precis vid stranden, och dar var det bra med drag. De hade nedrakning till tolvslaget pa vaggen, sa vi kunde ha lite koll. Vi ville namligen till stranden till tolvslaget, och som tur var kom vi dit alldeles precis innan fyrverkerierna. Det var en otrolig stamning dar pa stranden, med en massa folk, sa det gjorde inget att fyrverkerierna var sma. Nagot jag forvanades over var att sa manga framlingar kom fram och pussade och kramade en gott nytt ar. Men kul var det! Darefter motte vi upp vara franska vanner, och satt pa stranden och forsokte smalta att det nu var ett nytt ar. Jag undrade hur ni hade det hemma just da. Antagligen gjorde ni er redo for en kul kvall tillsammans, nyfikna pa vad det nya aret ska tillfora. Jag vet inte om ni kande det, men jag forsokte genom telepati onska er varldens basta nya ar. Ni om nagra ar varda det. For det gar inte en dag har utan att jag paminns om hur fina vanner och hur bra familj jag har. Pa riktigt. Ni ar sa bra! Finaste ni.


Vi och tjejerna fran Nya zeeland! De bjod pa Jager och var urtrevliga!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Äntligen en update! :D ÅÅÅH. Det verkar vara den ultimata platsen för äventyr - surfers paradise. Coolt med drive in bio i vattnet! Önskar det kunde finnas sånt här hemma på sommaren :P haha. Och alla vattengrejerna verkar skitnajsa! Du verkar njuta så mkt det bara går av din resa. helt rätt babe!! Tänker på dig babe. Det är tomt här hemma utan dig <3

2010-01-11 @ 21:24:04
Postat av: Camilla

Instämmer med Sofia! :) Äntligen! Du ser ju ut att ha det sjukt kul därborta. Vattenbio verkar väldigt najs! Spelar de ngn Agnes på klubbarna? ;) Pöss

2010-01-15 @ 10:04:15
Postat av: Madde

Åh vad underbart allt låter! Och ja, Märdie vill till Fylke!! Jag saknar dig så <3

2010-01-15 @ 15:24:22
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Elin

I like it att du lever livet! :) Det är du så värd! Men du ska veta att jag saknar dig och längtar till du kommer hem! Fortsätt att ha det så himla bäst AnnG-babe! <3

2010-01-19 @ 22:29:49
URL: http://byelin.blogspot.com
Postat av: AnnG

Sofia: Hihi, jaa, det var ett helt underbart stalle! :] Haha ja ellerhur, pa Orro typ ;D tack finaste, jag tanker pa dig med! saknar dig massor! <3



Camilla: Hihi ;D Ja, den veckan var riktigt rolig :D Vattenbio var da shiet, kan vi inte typ.. bygga en egen nar jag kommer hem?! :D Jaa absolut, och jag blir alltid lika lycklig nar jag hor henne! ;) saknarejj! Poess!



Madde: Det var hur bra som helst! :] Och ja, AnnG vill ta med Mardie till Fylke!! :D Saknar dig massor min van <3



Elin: Oh Elin, du ar ju bara bast! Tack wunderbaring! <3 Jag langtar tills dess jag med ska du veta, massor! For oh vad jag saknar dig! Hoppas du har det bra babe! <33

2010-01-23 @ 14:10:25
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0