Min helg (à la tumblr)

Börjar fredagen med vetskapen om att jag ska vikariera en lektion. Hur jag tänkte mig att det skulle vara:

Tänker fel i planeringen och är sen. Letar i hela skolan efter läraren jag ska vikariera för, så att jag kan få planering och närvarolista, och söker därefter igenom lärarrummet efter möjlig planering, utan resultat. Får en minor breakdown när jag förstår att jag nu är ännu senare. Vet inte vad jag skulle ta mig till. Går till klassrummet, inser att läraren jag skulle vikariera för är där.

Startar lördagen med att kolla upp uppsalatåg och bussar, med vetskapen att jag snart skulle hänga med Jessica.

Sitter i Photobooth och förundras över att min mun kan se ut som ett svart hål.


Kommer på mig själv med det sistnämnda och kan inte låta bli att tänka: "Jag kommer dö innan jag kommer till Uppsala eftersom jag är så ofokuserad"

Har lite rätt, då jag kommer till stationen en minut efter att tåget skulle gått. Upptäcker att det är försenat. Står och uppskattar SJ:s oprofessionalitet i några minuter till tåget kommer.

Får en vän vid bytet i Uppsala, då han inte förstår vad de säger i högtalarna eftersom han inte snackar svenska. Vi har jättetrevligt, pratar om språk, Sverige, landet han kommer ifrån, efternamn, och allt är frid och fröjd.

Så kommer vi in på monarki, och han tycker att bara killar ska få ta över tronen när föregående monark dör. Börjar ana oråd. Säger att där håller jag inte med. Han frågar om jag tycker att tjejer är lika betydelsefulla som män. Ja, säger jag såklart, varpå han vildsint ropar "NO!" Jag:

Han börjar snacka på i haranger varför män är mycket bättre än kvinnor och bör behandlas som det. Att han respekterar kvinnor, men att de helt enkelt inte ska behandlas lika väl som män. Talar illa om hur Sverige kan vara så jämställt, eftersom kvinnor inte kan lika mycket som män. Jag utanpå:

Jag inuti:


Väl framme i uppsala råkar jag åka bussen gratis för att jag inte fattar hur man köper biljett.

Får vägbeskrivningar av Viktor, hittar rätt direkt, får äntligen träffa Jessica, Viktor och deras kompisar.

Inser att deras kompisar är sköningar allihop. Hittar till och med en själsfrände.


Hur mycket alla brydde sig om att det var Melodifestival:

Återberättar mitt möte på tåget. Kim kommer på att jag borde ha sagt "But women can have multiple orgasms" som comeback.

Förlorar i arga leken, hör Viktor säga PRIING PRRING var femte minut, bjuder folk på mojito och går till grillen. När jag kommer tillbaka är Karro där. Min reaktion:

Karro (som hade no clue att jag var där) hade världens gulligaste reaktion;



Avslutar kvällen bland härliga människor till en egenkomponerad melodi, som av någon anledning var väldigt rolig, under ett väldigt gosigt täcke:

Har deeptalk med Channette hela söndagsförmiddagen medan de andra är och handlar, och det visar sig att hon knows people who knows people i Norge. Hon är hur gullig som helst och säger att hon kanske kan ge mig ett nummer till någon som kan behöva nya anställda precis där vi vill jobba och ger mig en massa tips och råd.


Tystar det längsta craving jag någonsin haft, vilket är sushi, som jag velat ha ända sedan jag kom hem för nästan ett år sedan. Mysigt. Tittar på Crocodile Dundee 2 med allihopa (as in Jessica, Viktor, Channette, Miriam och Ragnar), och blir förvånansvärt varm i hjärtat av att höra Aussie-accenten.


Vi tittar på klockan, ser att den är fem i fyra och inser att tåget som mina medresenärer har bokade biljetter till och som vi ska ta går om mindre än en halvtimme, att bussarna inte går särskilt ofta och att vi ännu inte har packat.


Kramar alla hejdå, och tackar Jessica för saker. För att jag fick komma, för att hon är en sån underbar vän, för att hennes täcken är mysiga. Sånt.


Lyckas göra samma tabbe som dagen innan och kommer till stationen en minut efter att tåget gått.


Får höra att tåget inte alls gått, för det är försenat, vilket ju är bra förutom att bytet i Sala inte kommer fungera. Vi får åka taxi istället, på SJ:s bekostnad, hela vägen från Uppsala till Flen. Fast det lär nog dröja innan taxin kommer säger de, upp till några timmar kan vi få vänta.


Behöver bara vänta typ fem minuter innan taxin är där. Ignonerar att jag köpte en dyr tågbiljett i onödan bara minuter tidigare och skrattar hela vägen till Flen.

(Närå!)

Tar en cheesy bild för att jag tycker om alla som var med och gjorde helgen härlig.


Slutt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHA! BIG LIKE :) blev supertomt när ni hade åkt! Men det var en dunderskön helg, vi MÅSTE göra om det! Puss på dig knoppan <3

2011-02-15 @ 13:37:03
Postat av: Elena

Vad glad jag blev av din kommentar, det visar verkligen att ingenting ÄR omöjligt. Och förmodligen har du Sveriges coolaste farfar! Grymt bra gjort och jag förstår att det är något som peppar och inspirerar dig! Och även jag kmr från och med nu ha det i åtanke =)

2011-02-15 @ 15:24:22
URL: http://elenasdagar.blogg.se/
Postat av: Elin Jay

Haha, du är bra härlig AnnG! Älskar bilden på "jag inuti"! Haha! vad är det för bild?

2011-02-15 @ 17:45:36
Postat av: Sofia

HAHA älskar ditt bildspel! hur har du hittat alla bilderna? Fattar inte hur man gör sånt? Coolt ;D Låter som ni hade det great! Härligt flyt med hemfärden också!

2011-02-15 @ 22:13:46
Postat av: Milli

Helt underbart AnnG! :)

2011-02-17 @ 09:22:27
Postat av: AnnG

Jessica: Haha bra! :D Åh, ja, vi MÅSTE göra om det, det var så himlans kul och mysigt! :) Puss på dig smulan <3



Elena: Åh, vad bra! :D Hoppas det varit till någon hjälp :)



Elin Jay: Haha tack fining! ;D Hahaha, jag älskar det också :D Jag vet inte, hittade den när jag tittade runt på tumblr och blev typ kär :}



Sofia: Haha tack babe! :D Jag följer många tumblrs, och de har ofta hur många sådana där bra som helst, haha :) Önskar jag visste hur man gjorde! :D Ja det var kul, nån gång kanske vi kan göra nån liknande tripp tillsammans? :] puss!



Milli: Hihi tack MilliVanilli! Dig saknar jag, vet du det? :)

2011-02-26 @ 23:55:01
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha, jag skrattade mig igenom varenda del i det här inlägget! Så klockrent beskrivet och bilderna är helt enkelt underbara. Hur hittade du alla dom här?

2011-03-03 @ 22:30:45
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: AnnG

Sara: Haha tack, vad du är gullig :D Haha jag vet inte, jag har hängt runt lite på tumblr, och då hittar man sånt! hihi

2011-03-09 @ 18:49:03
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0